J 2016

Cesta k (experimentálnímu) výzkumu efektů osobnostní stránky politiky pod jednou konceptuální střechou - metodologická poznámka k výzkumu personalizace

EIBL, Otto

Základní údaje

Originální název

Cesta k (experimentálnímu) výzkumu efektů osobnostní stránky politiky pod jednou konceptuální střechou - metodologická poznámka k výzkumu personalizace

Název anglicky

The (experimental) research on personal traits in politics under one conceptual frame. A few methodological remarks on the study of personalization.

Autoři

EIBL, Otto (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Evropská volební studia, 2016, 1801-6545

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/16:00088442

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

Personalization; experimental research; political parties; candidates; elections

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2017 14:33, Mgr. Otto Eibl, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek je věnovaný konceptu personalizace politiky. Autor se domnívá, že původní teoretický koncept personalizace je nedostačující. Hlavní problém podle něj spočívá v přílišném důrazu na vývoj na časové ose. Výzkumníci jsou tak nuceni porovnávat hodnoty v čase t a t+1. Ačkoliv je tento přístup správný, klade příliš velké nároky na data a výzkumníka, navíc výsledky takových výzkumů jsou předvídatelné. Čím větší je časový rozestup mezi jednotlivými měřeními, tím větší efekt lze očekávat. Navíc existuje celá řada výzkumů, které se věnují výzkumu osobnostní stránky politiky (a jejích efektů), za současného stavu ale není možné tyto práce chápat jako výzkum personalizace. To může vést ke konceptuálnímu zmatení. Autor tak diskutuje výhody, které by přinesla úprava původního teoretického konceptu a zároveň nastiňuje možnosti, které plynou z aplikace experimentálních metod.

Anglicky

The article discusses the concept of personalization of politics. The author calls for a redefinition of the original concept that is in some respect outdated. The major issue that needs to be addressed is the emphasis on measuring changes and development in time, which by definition means that all research on personalization needs to be conducted by comparing data from (at least) two moments (e.g. elections in T and T+1). This approach is correct, but overwhelmingly demanding in terms of data and researcher capacities. Moreover, it creates predictable and obvious results – the larger the time difference between measurements, the bigger the change observed. In addition, there is a conceptual confusion due to an extending amount of (experimental) research on different aspects and effects of candidate’s personality traits on voters' behavior and on comparing “personalization” among political actors in one particular election (personalization is seen as a strategic campaign tool). Although, these researches deal with the personal characteristics of candidates and its influence on voting behavior, they cannot be seen as part of the research on personalization. The author shows benefits for researchers if the time-condition in the original definition is left out. Widening of the original concept makes possible keeping all research on individual actors in politics under one conceptual frame.

Návaznosti

GA13-20548S, projekt VaV
Název: Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách
Investor: Grantová agentura ČR, Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách