SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part. Online. In Ing. Cecília Olexová, PhD., doc. PhDr. Mária Janošková, PhD. Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business Conference Proceedings of the 4th International Scientific Conference. 1. vyd. Košice: University of Economics in Bratislava Faculty of Business Economics with seat in Košice, 2016, s. 231-237. ISBN 978-80-225-4293-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Košice, Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business Conference Proceedings of the 4th International Scientific Conference, od s. 231-237, 7 s. 2016.
Nakladatel University of Economics in Bratislava Faculty of Business Economics with seat in Košice
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00088479
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-4293-7
Klíčová slova anglicky customer satisfaction; structural equation modeling; confirmatory factor analysis; food industry enterprises
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 19. 1. 2019 16:47.
Anotace
The subject of the article is an evaluation of a measurement model as a part of research into customer satisfaction. First, based on the literature, latent factors of customer satisfaction were identified, and then observable manifest variables were designed, by means of which it would be possible to measure these latent factors. The selected variables were then transferred to questions in a questionnaire, and the answers of respondents (customers of randomly selected food businesses) were used to assess the suitability of the proposed observable variables in measuring the factors of satisfaction. It was shown that the questions designed are good representatives of latent factors of satisfaction and constitute an appropriate basis for structural models of customer satisfaction.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 1. 6. 2024 00:08