2016
Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu
PROCHÁZKA, Jakub a Michal ĎURINÍKZákladní údaje
Originální název
Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu
Název anglicky
Behavioral economic and psychological experiments: Interconnections in psychology, management and marketing
Autoři
PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ĎURINÍK (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Nitra, Work and Organizational Psychology 2016, od s. 154-159, 6 s. 2016
Nakladatel
Constantine the philosopher university in Nitra
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00092527
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-558-1133-8
UT WoS
000490810700017
Klíčová slova česky
Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance
Klíčová slova anglicky
Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 10. 2019 12:56, doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
V originále
Předkládaný příspěvek prezentuje výzkumný projekt zaměřený na propojení behaviorální a experimentální ekonomie, sociální a pracovní psychologie, marketingu a managementu. Představuje sérii šesti plánovaných experimentů zkoumající vliv behaviorálních proměnných na výkon pracovníků a na rozhodování spotřebitelů. Projekt zahrnuje jeden field a pět laboratorních experimentů. V tomto příspěvku jsou podrobněji představeny tři z nich. Field experiment zkoumá, jak emoční vazba zákazníka k produktu ovlivňuje nabízenou cenu. První z laboratorních experimentů zkoumá rozšířené, ale výzkumem nepodložené doporučení kombinovat kritickou zpětnou vazbu vždy s nějakými pozitivními hodnoceními (sandwich feedback). Druhý se zabývá vlivem nedostupné alternativy na rozhodování spotřebitele. Cílem tohoto příspěvku je inspirovat, přispět k integraci poznatků z ekonomických a psychologických výzkumů a získat zpětnou vazbu k projektům od kolegů z jiných univerzit.
Anglicky
The conference paper presents the research project focused on interconnection in psychology, management and marketing. It describes six planned experiments.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2015, interní kód MU |
|