D 2016

Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu

PROCHÁZKA, Jakub a Michal ĎURINÍK

Základní údaje

Originální název

Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu

Název anglicky

Behavioral economic and psychological experiments: Interconnections in psychology, management and marketing

Autoři

PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ĎURINÍK (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Nitra, Work and Organizational Psychology 2016, od s. 154-159, 6 s. 2016

Nakladatel

Constantine the philosopher university in Nitra

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00092527

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-558-1133-8

UT WoS

000490810700017

Klíčová slova česky

Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance

Klíčová slova anglicky

Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 10. 2019 12:56, doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaný příspěvek prezentuje výzkumný projekt zaměřený na propojení behaviorální a experimentální ekonomie, sociální a pracovní psychologie, marketingu a managementu. Představuje sérii šesti plánovaných experimentů zkoumající vliv behaviorálních proměnných na výkon pracovníků a na rozhodování spotřebitelů. Projekt zahrnuje jeden field a pět laboratorních experimentů. V tomto příspěvku jsou podrobněji představeny tři z nich. Field experiment zkoumá, jak emoční vazba zákazníka k produktu ovlivňuje nabízenou cenu. První z laboratorních experimentů zkoumá rozšířené, ale výzkumem nepodložené doporučení kombinovat kritickou zpětnou vazbu vždy s nějakými pozitivními hodnoceními (sandwich feedback). Druhý se zabývá vlivem nedostupné alternativy na rozhodování spotřebitele. Cílem tohoto příspěvku je inspirovat, přispět k integraci poznatků z ekonomických a psychologických výzkumů a získat zpětnou vazbu k projektům od kolegů z jiných univerzit.

Anglicky

The conference paper presents the research project focused on interconnection in psychology, management and marketing. It describes six planned experiments.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2015, interní kód MU
Název: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty