p 2016

Kurikulární změny očima učitelů

PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT

Základní údaje

Originální název

Kurikulární změny očima učitelů

Název anglicky

Curriculum changes in teachers' eyes

Vydání

Odborný seminář ÚVRV, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kurikulární změny; učitel; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

curriculum changes; teacher; survey
Změněno: 26. 2. 2017 16:49, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

V odborném semináři konaném na ÚVRV Pedagogické fakulty UK byla představena metodologie a vybrané výsledky dotazníkového šetření realizovaného v rámci projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S). Cílem dotazníkového šetření, koncipovaného jako první výzkumná fáze projektu, bylo zjistit, jak učitelé ZŠ vnímají kurikulární reformu a do jaké míry ji implementují v praxi. Východiskem pro tvorbu výzkumného nástroje (dotazníku) byl model Concern based adoption model (George, Hall, & Stiegelbauer, 2006), pomocí kterého jsme operacionalizovali sledované konstrukty: vlastnosti zaváděné změny (innovation configuration map), postoje aktérů ke změně (stages of concern) a míra implementace změny (levels of use). Výzkumný soubor získaný náhodným výběrem základních škol z celé České republiky zahrnoval 701 respondentů (učitelů a vedení ZŠ). Data byla analyzována pomocí deskriptivní a induktivní statistiky (korelační analýza, faktorová analýza, multivariační analýza, bivariační analýza, regresní analýza ad.). Představeny byly první výsledky šetření – předběžné závěry, které budou rozvíjeny v dalších fázích výzkumu.

Návaznosti

GA15-05122S, projekt VaV
Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy