2017
English academic discourse: Challenging norms and changing conventions for experts and novice writers
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, OlgaZákladní údaje
Originální název
English academic discourse: Challenging norms and changing conventions for experts and novice writers
Autoři
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí)
Vydání
Rethinking Directions in Language Teaching and Researching, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00094591
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
akademické psaní; mezikulturní variace; persvaze; výuka jazyka
Klíčová slova anglicky
academic writing; intercultural variation; persuasion; language teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 7. 2022 17:53, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Anotace
V originále
This talk addresses the distinctive features of English academic discourse and compares it to Central European academic literacies. It draws on the findings of several corpus-based cross-cultural studies exploring English-medium academic discourse to discuss and illustrate differences between the ways in which Anglophone and Central European scholars strive to enhance the persuasiveness of their discourse by conveying authorial presence, creating cohesive links and using citations when writing academic texts. It also considers the challenges that novice non-native writers face as part of their secondary socialization in the academic discourse community. The talk suggests that intercultural variation could be seen as enriching rather than restraining international English-medium academic communication.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaV |
|