2016
Metodika pro učitele
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Metodika pro učitele
Název anglicky
Methodology for Teachers
Autoři
Vydání
První. Praha, 39 s. 2016
Nakladatel
Dr. Josef Raabe, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7496-298-1
Klíčová slova česky
diagnostika; diagnostický nástroj; mateřská škola; portfolio dítěte; učitelka mateřské školy; záznamový arch
Klíčová slova anglicky
diagnostics; diagnostic tool; Kindergarten; portfolio of the child; kindergartener; record sheet
Změněno: 27. 2. 2017 22:05, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Ústředním tématem metodiky je diagnostický a evaluační nástroj PREDICT, který vnímáme jako důležitý prostředek pro poskytování informací o dítěti a „důkazní materiál“ pro kvalitní komunikaci mezi mateřskou školou a rodiči. Jeho citlivé využití staví na diagnostických profesních kompetencích učitelek a na jejich schopnostech a dovednostech komunikovat získané informace o výsledcích vzdělávání s dětmi, rodiči, popřípadě s dalšími odborníky. Metodika obsahuje nejen informace o vzniku evaluačního nástroje PREDICT, ale také informace o tom, jak získávat validní informace o dětech a jejich pokrocích prostřednictvím pedagogické diagnostiky. Uvádí postupy práce s evaluačním nástrojem a způsoby, jak získané informace prezentovat rodičům a jak je využít pro efektivní a kvalitní vzdělávání v mateřské škole.
Anglicky
The central theme of the methodology is a diagnostic and evaluation tool PREDICT that we see as important means for providing information about the child and the "evidence" for good communication between parents and school. His sensitively using builds on the professional diagnostic competences of teachers and their abilities and skills to communicate the findings with children, parents, or with other professionals. The methodology includes not only information about the formation of the mentioned evaluation tool PREDICT, but also information on how to obtain valid information about children and their progress through the educational diagnostic process. Provides procedures of work with the evaluation tool and ways how to present the information to parents and how to use them for effective and quality education in kindergarten.