SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele (Methodology for Teachers). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 39 pp. ISBN 978-80-7496-298-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika pro učitele
Name (in English) Methodology for Teachers
Authors SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Edition První. Praha, 39 pp. 2016.
Publisher Dr. Josef Raabe, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7496-298-1
Keywords (in Czech) diagnostika; diagnostický nástroj; mateřská škola; portfolio dítěte; učitelka mateřské školy; záznamový arch
Keywords in English diagnostics; diagnostic tool; Kindergarten; portfolio of the child; kindergartener; record sheet
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 27/2/2017 22:05.
Abstract
Ústředním tématem metodiky je diagnostický a evaluační nástroj PREDICT, který vnímáme jako důležitý prostředek pro poskytování informací o dítěti a „důkazní materiál“ pro kvalitní komunikaci mezi mateřskou školou a rodiči. Jeho citlivé využití staví na diagnostických profesních kompetencích učitelek a na jejich schopnostech a dovednostech komunikovat získané informace o výsledcích vzdělávání s dětmi, rodiči, popřípadě s dalšími odborníky. Metodika obsahuje nejen informace o vzniku evaluačního nástroje PREDICT, ale také informace o tom, jak získávat validní informace o dětech a jejich pokrocích prostřednictvím pedagogické diagnostiky. Uvádí postupy práce s evaluačním nástrojem a způsoby, jak získané informace prezentovat rodičům a jak je využít pro efektivní a kvalitní vzdělávání v mateřské škole.
Abstract (in English)
The central theme of the methodology is a diagnostic and evaluation tool PREDICT that we see as important means for providing information about the child and the "evidence" for good communication between parents and school. His sensitively using builds on the professional diagnostic competences of teachers and their abilities and skills to communicate the findings with children, parents, or with other professionals. The methodology includes not only information about the formation of the mentioned evaluation tool PREDICT, but also information on how to obtain valid information about children and their progress through the educational diagnostic process. Provides procedures of work with the evaluation tool and ways how to present the information to parents and how to use them for effective and quality education in kindergarten.
PrintDisplayed: 29/5/2024 20:44