2016
Metoda orální historie ve výzkumu dějin soudobého školství (i digitálních technologií)
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Metoda orální historie ve výzkumu dějin soudobého školství (i digitálních technologií)
Název anglicky
Oral history method in research of contemporary history of education (and digital technologies)
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cyklus přednášek České pedagogické společnosti: Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00088507
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
metoda orální historie; soudobé dějiny školství; dějiny každodennosti; socialismus; Československo; digitální technologie
Klíčová slova anglicky
oral history method; contemporary history of education; history of everyday life; socialism; Czechoslovakia; digital technologies
Štítky
Změněno: 12. 4. 2017 10:37, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Autoři se ve své přednášce zaměřují na vybrané metodologické otázky výzkumu soudobých dějin pedagogiky a školství, ale i obecných dějin, přičemž věnují pozornost zejména dějinám každodennosti a výzkumu životních příběhů. Dále autoři popisují podstatu, meze a možnosti metody orální historie. V neposlední řadě věnují pozornost rovněž archivnímu výzkumu. Vše dokládají na vybraných výsledcích vlastního výzkumu. V poslední části přednášky ukazují poněkud netradiční možnosti využití metody orální historie i zkoumání životních příběhů na tématu využití digitálních technologií ve vzdělávání.
Anglicky
Authors focus on selected methodological research questions of contemporary history of pedagogy and education, as well as general history, paying particular attention to the history of everyday life and to the research of life stories. Furthermore, the authors describe the nature, limits and possibilities of oral history method. Finally, they pay attention also to archival research. Authors also document their thoughts with selected results of of their own research. In the last part authors also show somewhat untraditional possibility of using the oral history method and life stories research on the topic of the use of digital technologies in education.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|