Metoda orální historie ve výzkumu dějin soudobého školství (i digitálních technologií)
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ. Metoda orální historie ve výzkumu dějin soudobého školství (i digitálních technologií). In Cyklus přednášek České pedagogické společnosti: Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Metoda orální historie ve výzkumu dějin soudobého školství (i digitálních technologií) |
Název anglicky | Oral history method in research of contemporary history of education (and digital technologies) |
Autoři | ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | Cyklus přednášek České pedagogické společnosti: Podněty pro pedagogický a didaktický výzkum, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/16:00088507 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | metoda orální historie; soudobé dějiny školství; dějiny každodennosti; socialismus; Československo; digitální technologie |
Klíčová slova anglicky | oral history method; contemporary history of education; history of everyday life; socialism; Czechoslovakia; digital technologies |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 12. 4. 2017 10:37. |
Anotace |
---|
Autoři se ve své přednášce zaměřují na vybrané metodologické otázky výzkumu soudobých dějin pedagogiky a školství, ale i obecných dějin, přičemž věnují pozornost zejména dějinám každodennosti a výzkumu životních příběhů. Dále autoři popisují podstatu, meze a možnosti metody orální historie. V neposlední řadě věnují pozornost rovněž archivnímu výzkumu. Vše dokládají na vybraných výsledcích vlastního výzkumu. V poslední části přednášky ukazují poněkud netradiční možnosti využití metody orální historie i zkoumání životních příběhů na tématu využití digitálních technologií ve vzdělávání. |
Anotace anglicky |
---|
Authors focus on selected methodological research questions of contemporary history of pedagogy and education, as well as general history, paying particular attention to the history of everyday life and to the research of life stories. Furthermore, the authors describe the nature, limits and possibilities of oral history method. Finally, they pay attention also to archival research. Authors also document their thoughts with selected results of of their own research. In the last part authors also show somewhat untraditional possibility of using the oral history method and life stories research on the topic of the use of digital technologies in education. |
Návaznosti | |
---|---|
GA14-05926S, projekt VaV | Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství |
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství |
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 17:06