ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství. In Mücke, P.; Brychta, M. Na hranicích mezi minulostí a přítomností. Současné perspektivy orální historie. Vydání první. Praha: Česká asociace orální historie, 2016, s. 83-96. ISBN 978-80-7464-880-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství
Název anglicky Dictaphone and/or documentary/historical source? Oral history and archival materials in research of history of socialist education
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Vydání první. Praha, Na hranicích mezi minulostí a přítomností. Současné perspektivy orální historie, od s. 83-96, 14 s. 2016.
Nakladatel Česká asociace orální historie
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088508
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7464-880-9
Klíčová slova anglicky oral history method; archival research; socialism; contemporary history of education; Czechoslovakia
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 25. 4. 2017 09:44.
Anotace
Cílem příspěvku je představit možnosti zdrojů poznání při výzkumu socialistického školství v Československu. Autoři se přitom zaměřují zejména na využití orálně historických a archivních zdrojů. Konkrétně se zabývají jak možnostmi a limity těchto zdrojů, tak i možností jejich vzájemného doplňování při studiu socialistického školství. Problematiku doplňování orálně historických a archivních zdrojů dále objasňují na konkrétních příkladech, které jsou dílčími výsledky rozsáhlejšího výzkumu s názvem Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to present the possibilities of the sources of knowledge in research of socialist education in Czechoslovakia. The authors focusing in particular on the use of oral history method and archival sources. Concretely they deal with the possibilities and limits of these resources, and the possibility of their complementarity in the study of socialist education. The issue of complementarity of oral history and archival sources is illustrate by specific examples, which are partial results of extensive research titled Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaVNázev: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 16:24