Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1366584, author = {Zítková, Jitka}, address = {Olomouc}, booktitle = {Text jako učební úloha: teorie - výzkum - aplikace}, edition = {1.}, editor = {Vala, J., Kusá, J.}, keywords = {artistic text; interpretation; didactic interpretation; task and question; research; content analysis; aspects of tasks; realization of aspects; emotional experience; comparison; structure of the text; literary communication; creativity; mental processes}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-244-5014-8}, pages = {7-22}, publisher = {Univerzita Palackého v Olomouci}, title = {Didaktická interpretace uměleckého textu v praxi i teorii - jednota jedinečného a obecného}, year = {2016} }
TY - CHAP ID - 1366584 AU - Zítková, Jitka PY - 2016 TI - Didaktická interpretace uměleckého textu v praxi i teorii - jednota jedinečného a obecného VL - Ediční řada - Odborná publikace (kolektivní monografie) PB - Univerzita Palackého v Olomouci CY - Olomouc SN - 9788024450148 KW - artistic text KW - interpretation KW - didactic interpretation KW - task and question KW - research KW - content analysis KW - aspects of tasks KW - realization of aspects KW - emotional experience KW - comparison KW - structure of the text KW - literary communication KW - creativity KW - mental processes N2 - Kapitola představuje výzkumnou sondu, jejímž cílem bylo zjistit převažující charakter otázek a úkolů zadávaných při práci s texty umělecké literatury v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. Metodou obsahové analýzy byla vyhodnocena interpretační práce v celkem dvaceti dvou vyučovacích hodinách, a to s pomocí pro účely výzkumu vytvořeného systému kategorií – aspektů úkolů a jejich konkrétních realizací. K základním výsledkům sondy patří zjištění, že v praxi převažují úkoly netvořivé, myšlenkově nepříliš náročné, převažuje práce s epikou a jejím fikčním světem, je opomíjena práce s prožitkem i literární terminologií. Sonda prověřila funkčnost výzkumného nástroje (systému kategorií), její výsledky potvrdily hypotézu o malé pestrosti způsobů interpretační práce s literaturou na základní škole. ER -
ZÍTKOVÁ, Jitka. Didaktická interpretace uměleckého textu v praxi i teorii - jednota jedinečného a obecného. In Vala, J., Kusá, J. \textit{Text jako učební úloha: teorie - výzkum - aplikace}. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, s.~7-22. Ediční řada - Odborná publikace (kolektivní monografie). ISBN~978-80-244-5014-8.
|