2016
Prostorová představivost v technické grafice
HODIS, Zdeněk a Sylva VINKLOVÁZákladní údaje
Originální název
Prostorová představivost v technické grafice
Název anglicky
Spatial imagination in technical graphics
Autoři
HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Sylva VINKLOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 6 s. 2016
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00092668
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-460-7
Klíčová slova česky
prostorová představivost; technické vzdělávání; základní škola
Klíčová slova anglicky
spatial imagination; technical education; primary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2017 09:19, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
V originále
Vědecká studie se věnuje výuce a rozvoji prostorové představivosti v technické grafice na základní škole. V úvodní části jsou prezentovány problematiky technického kreslení a prostorové představivosti ve vztahu k technickému kreslení, které jsou vhodné pro výuku žáků na ZŠ. Jsou představeny ukázky pracovních listů na podpoření prostorové představivosti žáků ZŠ. Závěrem je uvedeno dotazníkové šetření pojednávající o postojích studentů učitelství technická a informační výchova MU – PedF k technické grafice a prostorové představivosti.
Anglicky
The contribution is dedicated to teaching and the development of spatial imagination in technical graphics at the primary school. In the introductory section presents the issue of technical drawing in primary and spatial imagination in relation to technical drawings, which are suitable for teaching primary school pupils. They presented working papers to support the spatial imagination of primary school pupils. Finally, it noted a survey dealing with the attitudes of student teachers technical education and information for the technical graphics and spatial imagination.