D 2016

Prostorová představivost v technické grafice

HODIS, Zdeněk a Sylva VINKLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Prostorová představivost v technické grafice

Název anglicky

Spatial imagination in technical graphics

Autoři

HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Sylva VINKLOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 6 s. 2016

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00092668

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-460-7

Klíčová slova česky

prostorová představivost; technické vzdělávání; základní škola

Klíčová slova anglicky

spatial imagination; technical education; primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2017 09:19, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Anotace

V originále

Vědecká studie se věnuje výuce a rozvoji prostorové představivosti v technické grafice na základní škole. V úvodní části jsou prezentovány problematiky technického kreslení a prostorové představivosti ve vztahu k technickému kreslení, které jsou vhodné pro výuku žáků na ZŠ. Jsou představeny ukázky pracovních listů na podpoření prostorové představivosti žáků ZŠ. Závěrem je uvedeno dotazníkové šetření pojednávající o postojích studentů učitelství technická a informační výchova MU – PedF k technické grafice a prostorové představivosti.

Anglicky

The contribution is dedicated to teaching and the development of spatial imagination in technical graphics at the primary school. In the introductory section presents the issue of technical drawing in primary and spatial imagination in relation to technical drawings, which are suitable for teaching primary school pupils. They presented working papers to support the spatial imagination of primary school pupils. Finally, it noted a survey dealing with the attitudes of student teachers technical education and information for the technical graphics and spatial imagination.