Hudba pro oči : přirozený svět jako multimodální problém
FLAŠAR, Martin. Hudba pro oči : přirozený svět jako multimodální problém. In Série hostujících přednášek Zvukokrajina, 7. 4. 2016, FF UK, Praha. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Hudba pro oči : přirozený svět jako multimodální problém |
Název anglicky | Music for Eyes : Lebenswelt as a Multimodal Problem |
Autoři | FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Série hostujících přednášek Zvukokrajina, 7. 4. 2016, FF UK, Praha, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/16:00092670 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova anglicky | music for eyes; multimodal perception; music; architecture; fine art; art history |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 11. 3. 2017 16:14. |
Anotace |
---|
Hudba je jedním z nejabstraktnějších médií uměleckého vyjádření. Jejím materiálem jsou pouhé vibrace různých materiálů reprezentované symbolickou formou zápisu či záznamu a prchavým časoprostorem její existence je ono benjaminovské „tady a teď“. V okamžiku, kdy se hudba přesunula do prostředí digitálních médií, zpřetrhala poslední vazby na materiální média a stala se abstraktním kódem. Už tak silná touha umělců po něčem uchopitelném a fyzicky tvarovatelném byla zesílena prohlubující se dematerializací světa hudby. V následujícím textu se pokusíme předložit možné příčiny a důsledky této frustrace. Na několika historických příkladech se pokusíme poukázat na různé způsoby fyzické materializace hudby od druhé poloviny 20. století po současnost. Budeme se snažit ukázat, že hudba se za specifických podmínek může stát tělesem, architekturou či skulpturou. |
Anotace anglicky |
---|
Music is one of the most abstract media of artistic expression. Its materials are mere vibrations of various materials represented by a symbolic form of writing or recording and W. Benjamin's "here and now" is an ephemeral space-time of its existence. When music has moved to an environment of digital media it tore last bindings with material media and become an abstract code. The already strong desire of artists for something tangible and physically formable was reinforced by the growing dematerialisation of the music world. In what follows we will attempt to present possible causes and consequences of this frustration. On several historical examples, we will attempt to highlight the different ways of the physical materialization of music since the late 20th century to the presence. We will try to show that music under specific conditions may become a solid figure, architecture or sculpture. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0988/2015, interní kód MU | Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III. |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 10:48