Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty
KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty. In Konference Učíme psychologii / Teaching psychology 2016. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty |
Název česky | Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty |
Název anglicky | How to research the concept of national identity with child respondents |
Autoři | KOLAŘÍKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konference Učíme psychologii / Teaching psychology 2016, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/16:00092696 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Národní identita; dětský respondent; výzkum; rozhovor; ohnisková skupina; narativ. |
Klíčová slova anglicky | National identity; children as respondents; research; interview; focus group; narrative. |
Změnil | Změnila: Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D., učo 363842. Změněno: 9. 3. 2017 08:12. |
Anotace |
---|
Národní identita je koncept, se kterým psychologické vědy pracují každodenně. Vědce nejčastěji zajímá, jak a kým je národní identita konstruována, jak je lidmi osvojována i to, jak je možné ji zkoumat. Cílem příspěvku je nastínit možné způsoby výzkumu národní identity u dětských respondentů. Diskutovány budou výhody i možná rizika nabízejících se technik sběru dat a jejich analýzy a to včetně pozornosti věnované tomu, na které aspekty národní identity je možné se v rámci výzkumu zaměřit. |
Anotace anglicky |
---|
National identity is a concept with which psychological science work every day. Scientists are most interested in how and by whom is national identity constructed, how people acquire it and how it can be examined. The aim of this paper is to outline possible ways of research of national identity with child respondents. Advantages and risks of selected techniques of data collection and analysis will be discussed. Attention will also be given to that aspect of national identity on which it is possible to focus during the research. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1216/2015, interní kód MU | Název: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků |
Investor: Masarykova univerzita, Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 18:19