BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Realizace inkluzivní edukace v České republice (Implementation inkluzvní education in the Czech Republic). In Viktor Lechta. Inkluzivní pedagogika. první. Praha: Portál, 2016, p. 204-218. ISBN 978-80-262-1123-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Realizace inkluzivní edukace v České republice
Name in Czech Realizace inkluzvní edukace v České republice
Name (in English) Implementation inkluzvní education in the Czech Republic
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Praha, Inkluzivní pedagogika, p. 204-218, 15 pp. 2016.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00092698
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-262-1123-5
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; základní škola; střední škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English inclusive education primary; school secondary school; pupils with special educational needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 24/3/2017 11:03.
Abstract
Kapitola popisuje přístupy českého školského systému v edukaci žáků v základním a středním školství. Vymezuje legislativu, systém vzdělávání v inkluzivním prostředí. Situaci dokresluje výzkum realizovaný v prostředí inkluzivní školy a akcentem na specifiku podpůrných opatření.
Abstract (in English)
The chapter describes the approaches of the Czech education system in the education of pupils in primary and secondary education. defines the legislation, the system of education in inclusive settings. The situation is illustrated by research carried out in an environment of inclusive schools and an emphasis on the specifics of the support measures.
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:32