BARTOŇOVÁ, Miroslava. Resilience in families of children with disabilities, partial results of the investigation. In Adam Stankowski. Špeciálne vzdelávacie potreby. Jubilejná časť konferenčného cyklu. III. první. Rožumberok: Verbum vydavatelství Katolické univerzity, 2016, s. 24-38. ISBN 978-80-561-0372-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Resilience in families of children with disabilities, partial results of the investigation
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Rožumberok, Špeciálne vzdelávacie potreby. Jubilejná časť konferenčného cyklu. III, od s. 24-38, 15 s. 2016.
Nakladatel Verbum vydavatelství Katolické univerzity
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092700
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-561-0372-2
Klíčová slova anglicky children with disabilities; family parenting; style family; attitudes; resilience siblings communit; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2017 14:40.
Anotace
Resilience in Families of Children with Disabilities, Partial Results of the Investigation. This paper presents family as an environment that offers numerous incentives to the child. How a family with a disabled child can cope with the various factors that affect its position is part of several surveys presented in this paper. The authors survey was carried out using the qualitative research method, which was the basis for the identification of individual key categories in the research. Data were analyzed using open coding according to grounded theory by Strauss & Corbin (1990). The research is unique in its focus in the Czech Republic and the presented results have not been published previously.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 19:30