Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1366819, author = {Vlčková, Kateřina and Lojdová, Kateřina and Lukas, Josef and Mareš, Jan and Kohoutek, Tomáš}, keywords = {power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice}, language = {cze}, title = {Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1366819 AU - Vlčková, Kateřina - Lojdová, Kateřina - Lukas, Josef - Mareš, Jan - Kohoutek, Tomáš PY - 2016 TI - Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR KW - power in the classroom KW - mixed methods design KW - student teachers KW - teaching practice N2 - Cílem výzkumu bylo popsat, jaké podoby nabývá moc ve školních třídách na druhém stupni českých základních škol, v nichž vybraní studenti učitelství realizují svoji dlouhodobou učitelskou praxi. Zajímali jsme se o to, jakým způsobem se mocenské vztahy utvářejí, jakým způsobem se na jejich podobě vybraní studenti učitelství i jejich žáci podílejí a jak podobu moci ve třídě obě strany reflektují. Uchopit komplexní fenomén moci jsme se pokusili skrze smíšený výzkumný design. Položili jsme si základní výzkumnou otázku: Jak probíhá proces vyjednávání moci mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na druhém stupni české základní školy v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe? Kvalitativní část je postavena na videozáznamech výuky osmi studentů učitelství v průběhu jednoho semestru, na polostrukturovaných rozhovorech s těmito studenty a na denících, které si psali v průběhu praxe. Kvantitativní data vnáší do naší studie výsledky dotazníku Báze moci: verze pro studenty učitelství distribuované žákům v osmi třídách studentů učitelství z našeho výzkumného vzorku. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. \textit{Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR}. 2016.
|