Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1367134, author = {Juhová, Dana and Macháčková, Hana and Šerek, Jan and Macek, Petr}, article_number = {3}, keywords = {school discussions; open classroom; relationships with classmates; need for cognition; adolescence}, language = {cze}, issn = {1802-8853}, journal = {E-psychologie}, title = {Vliv individuálních faktorů a školního prostředí na vnímaný přínos školních diskusí o celospolečenských tématech}, url = {http://e-psycholog.eu/pdf/juhova_etal.pdf}, volume = {10}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1367134 AU - Juhová, Dana - Macháčková, Hana - Šerek, Jan - Macek, Petr PY - 2016 TI - Vliv individuálních faktorů a školního prostředí na vnímaný přínos školních diskusí o celospolečenských tématech JF - E-psychologie VL - 10 IS - 3 SP - 13-25 EP - 13-25 SN - 18028853 KW - school discussions KW - open classroom KW - relationships with classmates KW - need for cognition KW - adolescence UR - http://e-psycholog.eu/pdf/juhova_etal.pdf N2 - Cílem této studie bylo zjistit, zdali existuje spojitost mezi vybranými charakteristikami na straně třídy (otevřené vyučování, styl vystupování učitele a vztahy se spolužáky, typ školy) a individuálními charakteristikami studentů (vlastní zapojení do diskusí, plachost, potřeba poznávání, zájem o politiku a demografické proměnné) a jejich vnímáním přínosnosti školních diskusí o celospolečenských tématech. Ve studii byla využita dotazníková data, která byla v roce 2014 sesbírána od studentů devátých ročníků základních škol, prvních ročníků středních škol a gymnázií ve čtyřech krajích České Republiky; v této studii byla analyzována data 729 studentů ve věku 14-17 let, kteří měli v posledním roce zkušenosti se školními diskusemi o společenských tématech. Podle víceúrovňového lineárního modelu vnímají diskuze jako přínosnější studenti ze tříd, ve kterých panují dobré vztahy mezi spolužáky, a rovněž studenti, kteří osobně vnímají školní vyučování jako otevřené, vystupování učitele v diskuzích jako liberální, sami se do diskuzí zapojují a zajímají se o politiku. Naopak nebyla potvrzena spojitost s pohlavím, věkem či potřebou poznávání a plachostí. Tato zjištění mohou pomoci učitelům v praxi zkvalitnit třídní diskuze o politice a celospolečenských tématech a zvýšit tak jejich vnímanou přínosnost pro studenty. ER -
JUHOVÁ, Dana, Hana MACHÁČKOVÁ, Jan ŠEREK a Petr MACEK. Vliv individuálních faktorů a školního prostředí na vnímaný přínos školních diskusí o celospolečenských tématech. \textit{E-psychologie}. 2016, roč.~10, č.~3, s.~13-25. ISSN~1802-8853.
|