D 2016

Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ

TUŽILOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ

Název česky

Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ

Název anglicky

Reading and reading literacy viewed by elementary school teachers

Autoři

TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 25-37, 13 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00092775

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6151-4

Klíčová slova česky

čtení;čtenářská gramotnost;četba;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora

Klíčová slova anglicky

reading;reading literacy;book;teacher;parents;child;communication;support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2017 10:35, PhDr. Mgr. Petra Tužilová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá přístupem učitelů ke čtení, čtenářství a čtenářské gramotnosti žáků čtvrtých ročníků ZŠ. Přináší výsledky pilotního testování ústně kladeného dotazníku, ve kterém učitelé zodpovídali otázky ve čtyřech oblastech spojených s vlastní četbou, výukou četby, přístupem k četbě žáků a komunikací s rodiči o četbě dětí.

Anglicky

The paper deals with teachers' attitudes towards reading, readership and reading literacy of pupils of the fourth grade of primary school. It presents the results of the pilot testing of orally-laying questionnaire in which teachers answer questions in four areas related to their own reading, teaching reading, students access to reading and communication with parents about children's reading.

Návaznosti

MUNI/A/0941/2015, interní kód MU
Název: Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty