p 2016

Evil Media. Eristic for Digital Societies

HORÁKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Evil Media. Eristic for Digital Societies

Název česky

Zlá média. Eristika pro digitální společnosti

Autoři

HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Management Challenges in the 21st Century : Digitalization of the Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges, 12. 4. 2016, Trenčín, Slovakia, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00092787

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

zlá média; zlá mediální studia; šedost; detail; eristika; stratagema; hackability; participativní výzkum; digitální kultura

Klíčová slova anglicky

evil media; evil media studies; greyness; detail; eristic; stratagem; hackability; participatory research; digital society

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2017 14:14, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Evil media studies was introduced as an effective methodological tool that offers an alternative to a purely technical point of view on information technology as well as the purely aesthetic viewpoint. In this context, we can talk about the turnover from aesthetics to ethics, about leaving the user's perspective in favour of a programmer’s perspective, and about overcoming the isolation of academic debate in favour of participatory research in new media network, i. e. blurring boundaries between theory and experimental practice of digital culture.

Česky

Zlá mediální studia byla prezentována jako účinný metodologický nástroj, který představuje alternativu k čistě technickému pohledu na informační technologie, stejně jako k čistě estetickému hledisku. V této souvislosti můžeme mluvit o obratu od estetiky k etice, o opuštění hlediska uživatele ve prospěch hlediska programátora, o vystoupení ze závětří akademické debaty ve prospěch participativního výzkumu nových médií, stírajícího hranice mezi teorií a experimentální praxí digitální kultury.

Návaznosti

MUNI/A/0988/2015, interní kód MU
Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory