2016
Evil Media. Eristic for Digital Societies
HORÁKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Evil Media. Eristic for Digital Societies
Název česky
Zlá média. Eristika pro digitální společnosti
Autoři
HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Management Challenges in the 21st Century : Digitalization of the Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges, 12. 4. 2016, Trenčín, Slovakia, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00092787
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
zlá média; zlá mediální studia; šedost; detail; eristika; stratagema; hackability; participativní výzkum; digitální kultura
Klíčová slova anglicky
evil media; evil media studies; greyness; detail; eristic; stratagem; hackability; participatory research; digital society
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2017 14:14, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Evil media studies was introduced as an effective methodological tool that offers an alternative to a purely technical point of view on information technology as well as the purely aesthetic viewpoint. In this context, we can talk about the turnover from aesthetics to ethics, about leaving the user's perspective in favour of a programmer’s perspective, and about overcoming the isolation of academic debate in favour of participatory research in new media network, i. e. blurring boundaries between theory and experimental practice of digital culture.
Česky
Zlá mediální studia byla prezentována jako účinný metodologický nástroj, který představuje alternativu k čistě technickému pohledu na informační technologie, stejně jako k čistě estetickému hledisku. V této souvislosti můžeme mluvit o obratu od estetiky k etice, o opuštění hlediska uživatele ve prospěch hlediska programátora, o vystoupení ze závětří akademické debaty ve prospěch participativního výzkumu nových médií, stírajícího hranice mezi teorií a experimentální praxí digitální kultury.
Návaznosti
MUNI/A/0988/2015, interní kód MU |
|