D 2016

Exploring academic writing skills of Czech university students

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Exploring academic writing skills of Czech university students

Název česky

Výzkum dovednosti akademického psaní u českých univerzitních studentů

Autoři

POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Athens, ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives, od s. 385-391, 7 s. 2016

Nakladatel

Deree - The American College of Greece

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Řecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00092828

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-618-81803-0-7

Klíčová slova česky

angličtina jako lingua franca; čeští univerzitní studenti; akademické řečové dovednosti; kurzy akademického psaní; citování; parafrázování; plagiátorství

Klíčová slova anglicky

English as the lingua franca; Czech university students; academic writing skills; academic writing courses; citing; paraphrasing; plagiarism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2017 17:40, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

With the establishment of English as the lingua franca of academic communication all over the world the necessity to produce academic texts in English has become an essential skill for university students in all fields of study. This paper compares the results of two surveys into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the investigation is twofold: 1. to receive data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in further university studies; and 2. to assess the results obtained in 2009 and 2014 and reflect them in the (re)designing of courses on academic writing at a university in order to equip the students with the academic writing skills required for their professional career in the globalized academic discourse community.