2016
Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
ULIČNÁ, Klára, Michaela PÍŠOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.Základní údaje
Originální název
Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
Název česky
Učitel expert: objektivní determinanty rozvoje a udržování expertnosti učitelů (cizích jazyků)
Autoři
ULIČNÁ, Klára (203 Česká republika), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XLinguae, Slovenska Vzdelavacia Obstaravacia, 2016, 1337-8384
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00092829
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Biografický rozhovor; Učitel cizího jazyka; Objektivní determinanty; Profesní rozvoj; Učitelská expertnost
Klíčová slova anglicky
Biographic interview; Foreign language teacher; Objective determinants; Professional development; Teacher expertise
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2018 08:19, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
The study focuses on foreign language teachers’ immediate and broader environment and its influence on their professional development towards expertise from their own perspectives. The study was conducted within a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Its last, third, phase, which we are to present in this study was diachronically oriented and aimed to explore the determinants of the development of foreign language teachers’ expertise. The data were collected in biographic interviews with 8 teachers at Czech lower secondary schools. Content analyses of verbal protocols based on theory-driven system of categories was used bringing some interesting results.
Česky
Studie je zaměřena na bezprostřední a širší prostředí učitelů cizích jazyků a jeho vliv na jejich profesní rozvoj a utváření expertnosti, a to z jejich pohledu. Studie byla provedena v rámci širšího výzkumného projektu zacíleného na povahu expertnosti učitelů cizích jazyků. Jeho třetí část byla orientována diachronně a kladla si za cíl prozkoumat determinanty rozvoje učitelské expertnosti. Data z biografických rozhovorů s osmi učiteli českých základních škol byla podrobena obsahové analýze s pracující s teoretickými kategoriemi.