ŘÍMÁNKOVÁ, Anna. Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 2016, č. 3, s. 101-117. ISSN 1213-7758.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
Název anglicky Self-regulated learning as a factor influencing the rate of cheating by students
Autoři ŘÍMÁNKOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00092848
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky autoregulace a autoregulační dovednosti; podvádění; pohlaví; žáci a studenti středních škol
Klíčová slova anglicky self-regulated learning and self-regulation skills; cheating; sex; secondary/high school pupils and students
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:22.
Anotace
Pojem autoregulace se stává důležitým pedagogicko-psychologickým tématem a jednotlivé autoregulační dovednosti či kompetence se postupně zařazují mezi klíčové pojmy vzdělávacích záměrů. Vysoká míra autoregulace u žáků však nemusí mít ve školním prostředí čistě pozitivní důsledky, což ukazuje tento příspěvek. Přináší zjištění, že některé autoregulační dovednosti navyšují míru frekvence určitých druhů žákovského podvádění. U daných vlivů se také projevily jisté rozdíly mezi muži a ženami. Výsledky byly stanoveny na základě kvantitativního dotazníkového šetření provedeného na náhodně vybraném vzorku 346 studentů brněnských středních škol. Rozdělení autoregulace a podvádění na jednotlivé dimenze, které umožnilo detailnější prozkoumání vlivu mezi těmito proměnnými, proběhlo prostřednictvím faktorové analýzy.
Anotace anglicky
The term self-regulated learning is becoming an important topic in education and psychology. Individual self-regulation skills or competences are among the key terms of educational aims. This paper shows that a high rate of self-regulation of students does not necessarily bring only positive effects to the school environment. It shows that some self-regulation skills increase the rate of particular types of students’ cheating with differences between men and women. The results of this study are based on a quantitative study of a random sample of 346 students of secondary/high schools in Brno. For collecting the data, a method of questionnaire was used. The self-regulated learning and cheating was divided into individual dimensions according to the factor analysis, which allowed a more detailed study of the influences between the variables.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:49