KORYČÁNKOVÁ, Simona. Sistema podgotovki učitelej russkogo jazyka v Češskoj Respublike - sovremennoje sostojanije, zadači i perspektivy napravlenija. Novaja rusistika. Brno: Česká asociace slavistů v.o.s., 2016, roč. 2016, č. 2, s. 89-98. ISSN 1803-4950.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sistema podgotovki učitelej russkogo jazyka v Češskoj Respublike - sovremennoje sostojanije, zadači i perspektivy napravlenija
Název anglicky The system of teacher's training of the Russian language in the Czech Republic - the current state, problems, and prospects of direction
Autoři KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Novaja rusistika, Brno, Česká asociace slavistů v.o.s. 2016, 1803-4950.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092874
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky foreign languages; Russian studies; teachers; didactics; multilingualism
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D., učo 2596. Změněno: 13. 1. 2017 19:59.
Anotace
V statje rassmatrivajutsja voprosy otrazhenija issledovanij russkogo jazyka i jego sovremennoje polozhenije v sopostavlenii s drugimi yazykami na fakultete obrazovanija. Vopros o razgranichenii kompetencij i professionalnych navykov budushchich (ne tolko) prepodavatelej russkogo jazyka. Socialnyj status uchitelej russkogo jazyka. Vzaimosvjaz filologicheskich i didakticheskich disciplin i ich opredelenije po otnosheniju k urovnju izuchenija jazyka. Didaktika russkogo jazyka kak distsiplina proshlogo i budushchego. Russkij centr v kachestve platformy dlja sotrudnichestva v mnogojazychii lingvisticheskikh, literaturnykh, metodicheskoy, kulturno-regionálních issledovanij.
Anotace anglicky
This article discusses the questions of reflection of Russian studies and its current position in the context of other languages on the Faculty of Education. The issue of competencies and delimitation of professional skills of the future (not only) teachers of the Russian language. The social status of Russian language teachers. Interconnection of philological and didactic disciplines and their definition with respect to the language level of study. Didactics of Russian as a discipline of the past and the future. Russian Centre as a platform for multilingual cooperation in linguistic, literary, methodological, cultural and areal region.
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 14:30