2016
Poetičeskaja kartina mira skvoz prizmu kategorii perceptivnosti
KORYČÁNKOVÁ, Simona, Larisa KRJUKOVA a Anna CHIZNIČENKOZákladní údaje
Originální název
Poetičeskaja kartina mira skvoz prizmu kategorii perceptivnosti
Název anglicky
Poetic view of the world through the prism of perceptual categories
Autoři
KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí), Larisa KRJUKOVA (643 Rusko) a Anna CHIZNIČENKO (643 Rusko)
Vydání
1. vyd. Brno, 235 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00092875
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8446-9
Klíčová slova česky
poezie; poetický obraz; percepce; metafora; lingvistická analýza
Klíčová slova anglicky
poetry; poetic image; perception; metaphor; linguistic analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 7. 2024 14:10, doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
V originále
V monografii predstavleno issledovanije poeticheskoj kartiny mira poetov serebrjanogo veka v aspekte kategorii vosprijatija, opisany individualno-avtorskije prijemy sozdanija perceptivnych obrazov, formirujushchich semanticheskuju strukturu chudozhestvennogo proizvedenija. V rabote analizirujutsja kak obshchije principy reprezentacii semantiki vosprijatija, tak i otdelnyje aspekty perceptivnosti, projavljajushchije tvorcheskuju individualnost V.Solovyeva, B.Pasternaka i O.Březiny.
Česky
Monografie je zaměřena na výzkum poetického zobrazení světa v díle ruských a českých básníků konce 19. a počátku 20. století – V. Solovjova, B. Pasternaka, K. Balmonta a O. Březiny. Na základě lingvistické analýzy poetického textu je možné určit sémantická specifika individuálně autorského vyjádření percepce v uměleckém díle.
Anglicky
The monograph contains the study of the poetic picture of the silver age poets. In the aspect of categories of perception are described individually-author receptions creating perceptual images that form the semantic structure of a work of art. The paper analyzes the general principles of representation of the semantics of perception and perceptual aspects of the individual, be creative individuality V. Solovyev, B. Pasternak and O.Březina.