2015
Le Rivage des Syrtes de Julien Gracq et ses spécificités génériques
PETROVIČOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Le Rivage des Syrtes de Julien Gracq et ses spécificités génériques
Název česky
Pobřeží Syrt od Juliena Gracqua a jeho generická specifika
Název anglicky
The Opposing Shore by Julien Gracq and its generic specifications
Autoři
PETROVIČOVÁ, Martina (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Lask, Modeles et modelisation en linguistique, littérature, traductologie et didactique, od s. 169-177, 9 s. 2015
Nakladatel
Oficyna Wydawnicza LEKSEM
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00092879
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-83-60178-89-8
Klíčová slova česky
iniciační román; pohádka; Gracq; Propp
Klíčová slova anglicky
bildungsroman; fable; Gracq; Propp
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2017 09:58, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Le présent propos se donne pour le but l’analyse structurelle et morphologique du roman « Le Rivage des Syrtes » de Julien Gracq. L’hypothese de départ est une certaine parenté de la morphologie du conte merveilleux, telle que traité par le formaliste russe Vladimir Propp, et le roman donné.
Česky
Článek představuje snahu ukázat provázanost dvou literárních žánrů. V centru našeho zájmu přitom stál iniciační román 'Pobřeží Syrt' od J. Gracqua. Zameřili jsme se zejména na jeho strukturální analogie s pohádkou na úrovni tématu a vykreslení charakterů postav, ale také semántiky a morfologie (viz. Propp). V neposlední řadě jsme zkoumali i rozdíly zkoumaných žánrů.
Anglicky
The paper presents an attempt to show dependencies between two different literary genres. The bildungsroman 'The Opposing Shore' by J. Gracq was object of our particular interest. Special attention was paid to structural analogies with fables in what concerns thematics and character drawing, but also semantic and morphological (cf. Propp) differences between the two genres discussed in the paper.