ĎURINÍK, Michal. Translating Maximization Inventory Into Czech Language. In Štefan Majtán a kol. AKTUÁLNE PROBLÉMY PODNIKOVEJ SFÉRY 2016 Zborník vedeckých prác. Bratislava: EKONÓM, 2016, s. 195-200. ISBN 978-80-225-4245-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Translating Maximization Inventory Into Czech Language
Autoři ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Bratislava, AKTUÁLNE PROBLÉMY PODNIKOVEJ SFÉRY 2016 Zborník vedeckých prác, od s. 195-200, 6 s. 2016.
Nakladatel EKONÓM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00092881
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-4245-6
Klíčová slova anglicky Scale; questionnaire; translation; adaptation; maximizing; maximization inventory; satisficing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D., učo 206408. Změněno: 14. 1. 2017 10:11.
Anotace
Individuals differ in their approach towards decision making, including consumer choice. Some, Maximizers, aim to select the best alternative available, regardless of time and effort spent. Others, Satisficers, are comfortable selecting "good enough" options. Maximization Inventory is a self-assessed scale that that ranks respondents in three subscales: Decision difficulty, Alternative search and Satisficing. Having this scale available allows researchers and practitioners to understand consumer behaviour and motivations more in depth. This paper delivers theoretical background for understanding what Maximization is and describes the process of translating the Maximization Inventory scale into Czech language and selecting relevant scales to test for construct validity.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2015, interní kód MUNázev: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 22:16