B 2016

Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století

CRHA, Bedřich, Michal KOŠUT, Marek SEDLÁČEK, Pavel ŠURANSKÝ, Alžběta HRBÁČOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století

Name in Czech

Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století

Name (in English)

The Attitudes of University Students in the Czech Republic to the Art Music of the Last One-Third of the 20th Century

Authors

CRHA, Bedřich (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal KOŠUT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel ŠURANSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alžběta HRBÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej MUSIL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jaroslava RODIČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta SZENDIUCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HLADILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka KUČEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Terezie ČERTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina SCHŐNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek OLBRZYMEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František OSTRÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 282 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00092884

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8442-1

Keywords (in Czech)

vysokoškolský student; hudební preference; artificiální hudba; výzkum; hudební poslech; zvukový dotazník; identifikace

Keywords in English

university student; music preferences; art music; research; music listening; sound questionnaire; identification

Tags

Reviewed
Změněno: 3/7/2017 10:25, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.

Abstract

V originále

V předkládané monografii kolektiv autorů teoreticky reflektuje výsledky rozsáhlého sociologického empirického výzkumu (MUNI/A/0990/2015), který v roce 2016 provedl výzkumný tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Autoři textu zkoumají hudební preference artificiální hudby poslední třetiny 20. století u vysokoškolských studentů v České republice a tím uzavírají projekt výzkumu hudebnosti, který mapoval široké spektrum problémů a efektivity všeobecné hudební výchovy v České republice na základních a středních školách. Navazují na provedené výzkumy v letech 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014) při použití techniky zvukového online dotazníku.

In English

In the presented monograph, authors theoretically reflect the results of an extensive empirical sociological research (MUNI/A/0990/2015), which a research team of the Department of Music at the Faculty of Education of Masaryk University conducted in Brno in 2016. The authors of the text examine the musical preferences of university students in the Czech Republic for artificial music of the last third of the 20th century, thus completing the project of the research of musicality which has mapped a wide spectrum of the problems and efficacy of general music education in the Czech Republic in primary and secondary schools. They expand on the research carried out in the years 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014), using the technique of an online sound questionnaire.

Links

MUNI/A/0990/2015, interní kód MU
Name: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masaryk University, Category A