Detailed Information on Publication Record
2016
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století
CRHA, Bedřich, Michal KOŠUT, Marek SEDLÁČEK, Pavel ŠURANSKÝ, Alžběta HRBÁČOVÁ et. al.Basic information
Original name
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století
Name in Czech
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století
Name (in English)
The Attitudes of University Students in the Czech Republic to the Art Music of the Last One-Third of the 20th Century
Authors
CRHA, Bedřich (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal KOŠUT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel ŠURANSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alžběta HRBÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej MUSIL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jaroslava RODIČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta SZENDIUCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HLADILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka KUČEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Terezie ČERTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina SCHŐNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek OLBRZYMEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František OSTRÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 282 pp. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00092884
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8442-1
Keywords (in Czech)
vysokoškolský student; hudební preference; artificiální hudba; výzkum; hudební poslech; zvukový dotazník; identifikace
Keywords in English
university student; music preferences; art music; research; music listening; sound questionnaire; identification
Tags
Reviewed
Změněno: 3/7/2017 10:25, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
V originále
V předkládané monografii kolektiv autorů teoreticky reflektuje výsledky rozsáhlého sociologického empirického výzkumu (MUNI/A/0990/2015), který v roce 2016 provedl výzkumný tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Autoři textu zkoumají hudební preference artificiální hudby poslední třetiny 20. století u vysokoškolských studentů v České republice a tím uzavírají projekt výzkumu hudebnosti, který mapoval široké spektrum problémů a efektivity všeobecné hudební výchovy v České republice na základních a středních školách. Navazují na provedené výzkumy v letech 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014) při použití techniky zvukového online dotazníku.
In English
In the presented monograph, authors theoretically reflect the results of an extensive empirical sociological research (MUNI/A/0990/2015), which a research team of the Department of Music at the Faculty of Education of Masaryk University conducted in Brno in 2016. The authors of the text examine the musical preferences of university students in the Czech Republic for artificial music of the last third of the 20th century, thus completing the project of the research of musicality which has mapped a wide spectrum of the problems and efficacy of general music education in the Czech Republic in primary and secondary schools. They expand on the research carried out in the years 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014), using the technique of an online sound questionnaire.
Links
MUNI/A/0990/2015, interní kód MU |
|