HRBÁČEK, Jiří. ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE (ROBOTICS AT PRIMARY SCHOOL). In Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Name in Czech ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Name (in English) ROBOTICS AT PRIMARY SCHOOL
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 2016.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE 2. - 3. června 2016
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) robotika; elektronika; základní škola; výuka
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 2/3/2017 11:01.
Abstract
Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.
Abstract (in English)
The paper also deals with the use of robotic systems in education at primary schools, special schools and special school. Presents a more than seven-year work in this area, which originated from an educational course that leads kids from third grade elementary school to high school. This method of teaching is unique not only in our country but also abroad. It shows the possibility of their use and exploration of the possibility that their use provides. Research activities are focused on the social impact of the method of teaching. The ability to solve problems and not run away from them. Collaboration with classmates. Improving accountability to parents and pupils towards their own. The level of authority between the students and the student / teacher relationship. The atmosphere in the classroom. Orderliness, diligence in preparation for teaching. Improving confidence and reinforce healthy self-esteem pupil. Realizing and experiencing the natural safe work and cooperation.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:40