p 2016

ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

Name in Czech

ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

Name (in English)

ROBOTICS AT PRIMARY SCHOOL

Edition

Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 2016

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

robotika; elektronika; základní škola; výuka
Změněno: 2/3/2017 11:01, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.

In Czech

Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.