NAVRÁTIL, Vladislav. Všední den jako inspirace pro projektovou výuku fyziky. In 10. Didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica nad Váhom 13. apríl 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Všední den jako inspirace pro projektovou výuku fyziky
Název česky Všední den jako inspirace pro projektovou výuku fyziky
Název anglicky Everyday life as inspiration for a project teaching physics
Autoři NAVRÁTIL, Vladislav.
Vydání 10. Didaktická konferencia. Zborník príspevkov, Dubnica nad Váhom 13. apríl 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Fyzika; chemie; projekty; výuka; všední den
Klíčová slova anglicky Physics; chemistry; projects; training; weekday
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Změněno: 16. 1. 2017 15:25.
Anotace
Jednou z mnoha charakteristik přírodních věd je skutečnost, že všude kolem nás nacházíme jejich typické projevy. Stačí k tomu pozorně se dívat, naslouchat a pozorovat. Důkazem takového přístupu je i předložená práce, ve které by výstupem nalézání zajímavých fyzikálních problémů měl být navržený soubor námětů pro projektovou výuku fyziky. Představme si jeden typický den žáka, studenta, nebo učitele a popřemýšlejme o tom, s kolika zajímavými problémy z oblasti fyziky nebo jí velmi blízké chemie se můžeme setkat (čtenář může navržený soubor tvůrčím způsobem rozšířit).
Anotace anglicky
Project teaching takes several decades a prominent place among the methods of teaching of natural sciences and the humanities. It is known that many universities study programs are largely based on projects and it can be concluded that the universities are just perfect to introduce this type of teaching. The present work provides an overview of possible topics based on their choice during the events with which the pupils or the student will encounter during a typical day. Three themes are developed as a model in more detail, along with their physical nature and the potential applications.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 14:48