2016
Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁZákladní údaje
Originální název
Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy
Název anglicky
Libraries as a space for intergenerational programs
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Národní seminář informačního vzdělávání. Brno 6. - 9. 6. 2016. 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00088561
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
celoživotní učení; mezigenerační učení; knihovny
Klíčová slova anglicky
lifelong learning; intergenerational learning; library
Štítky
Změněno: 26. 4. 2017 20:08, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem prezentace je představit mezigenerační programy, jež se stále častěji stávají součástí aktivit knihoven. Knihovny jako veřejné vzdělávací a kulturní instituce a společenská centra se ukazují jako velmi vhodné prostředí pro realizaci programů, jejich účelem je zprostředkovat setkávání více generací. Mezigenerační programy v knihovnách nejprve zasazujeme do širšího rámce tématu mezigeneračního setkávání, dialogu a učení, následně pak vytváříme typologii těchto programů v kategoriích kulturní, vzdělávací a sociální. Každý z těchto typů dokládáme příkladem konkrétního realizovaného program.
Anglicky
The aim of the presentation is to introduce intergenerational programs, which are increasingly becoming a part of the activities of libraries. Public libraries as educational and cultural institutions and community centers are proving very suitable environment for the implementation of programs designed to facilitate meeting multiple generations. Intergenerational programs in libraries first set into a broader framework of the theme of intergenerational encounters, dialogue and learning, then to create a typology of these programs in the categories of cultural, educational and social.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaV |
|