RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy. In Národní seminář informačního vzdělávání. Brno 6. - 9. 6. 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy
Název anglicky Libraries as a space for intergenerational programs
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Národní seminář informačního vzdělávání. Brno 6. - 9. 6. 2016. 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088561
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky celoživotní učení; mezigenerační učení; knihovny
Klíčová slova anglicky lifelong learning; intergenerational learning; library
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 26. 4. 2017 20:08.
Anotace
Cílem prezentace je představit mezigenerační programy, jež se stále častěji stávají součástí aktivit knihoven. Knihovny jako veřejné vzdělávací a kulturní instituce a společenská centra se ukazují jako velmi vhodné prostředí pro realizaci programů, jejich účelem je zprostředkovat setkávání více generací. Mezigenerační programy v knihovnách nejprve zasazujeme do širšího rámce tématu mezigeneračního setkávání, dialogu a učení, následně pak vytváříme typologii těchto programů v kategoriích kulturní, vzdělávací a sociální. Každý z těchto typů dokládáme příkladem konkrétního realizovaného program.
Anotace anglicky
The aim of the presentation is to introduce intergenerational programs, which are increasingly becoming a part of the activities of libraries. Public libraries as educational and cultural institutions and community centers are proving very suitable environment for the implementation of programs designed to facilitate meeting multiple generations. Intergenerational programs in libraries first set into a broader framework of the theme of intergenerational encounters, dialogue and learning, then to create a typology of these programs in the categories of cultural, educational and social.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 12. 6. 2024 02:29