D 2016

Didaktický potenciál hudebních filmů a jeho využití v hudebním vzdělávání

MUSIL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Didaktický potenciál hudebních filmů a jeho využití v hudebním vzdělávání

Název anglicky

The Didactic Potential of Music Films and Its Use in Music Education

Autoři

MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, MMK 2016 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 1128-1134, 7 s. 2016

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093005

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87952-17-7

Klíčová slova anglicky

music film; film music; classical music; music education; film genre

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2017 17:15, Mgr. Ondřej Musil, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek pojednával o možnostech, kterými disponují filmy s hudební tématikou ve smyslu jejich použití jako výukového materiálu v hudebním vzdělávání. V úvodu byly stručně prezentovány vlastnosti a prostředky filmu z hlediska jeho vývoje, zasazení do školních vzdělávacích programů apod. Dále byl blíže popsán vztah filmu a hudby v něm obsažené, a to jak obecně, tak se zaměřením na oblast klasické hudby, vždy v návaznosti na využití pro vzdělávací účely. Těžištěm příspěvku byl pak průzkum různých druhů hudebních filmů a nastínění možností jejich využití na základě analýzy konkrétních filmových děl.

Anglicky

The paper dealt with the use options of music films as a teaching material in music education. The introduction offered a brief presentation of film features and means from the evolutional, educational and other points of view. Further, there was a description of the relation between film and music, both general and focused on the classical music area, always with consideration for the utilisation in a music education. The main part of the paper was focused on an exploration of various kinds of music films and their practical use based on analysis of concrete films.