MUSIL, Ondřej. The Term “Film Music” against the Background of the Research on Music Preferences of Czech University Students to Artificial Music of the First Two-Thirds of the 20th Century. Online. In Marek Sedláček. Music Education : Terra Cognita? Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 47-51. ISBN 978-80-210-8443-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Term “Film Music” against the Background of the Research on Music Preferences of Czech University Students to Artificial Music of the First Two-Thirds of the 20th Century
Název česky Pojem „filmová hudba“ na pozadí výzkumu postojů vysokoškolských studentů v ČR k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století
Autoři MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Music Education : Terra Cognita? od s. 47-51, 5 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093008
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8443-8
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016
UT WoS 000434802500004
Klíčová slova anglicky music preferences; 20th century music; film music; classical music; music research; audio questionnaire
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 2. 2019 10:37.
Anotace
The introduction of this contribution was focused on a classification of film music and its theoretical, aesthetical and general artistic bases. The main part of the paper dealt with partial results of a research on the music preferences conducted by the Department of Music at the Faculty of Education at Masaryk University. Concretely, it was an analysis of free answers given by the respondents, who did an assessment of chosen music samples in an audio questionnaire, where representatives of the „neo-styles“, as well as the avant-garde turned up. Many answers referred to parallels between classical and film music. On basis of the results, some possible reasons were set out, that might be responsible for the mentioned similarities. All was followed with music samples from both areas of music production, purposefully chosen in order to compare similar ways of composing.
Návaznosti
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58