MILLOVÁ, Katarína. Klasické teorie vývoje. In Blatný, Marek. Psychologie celoživotního vývoje. Vydání první. Praha: Karolinum, 2016, s. 23-37. ISBN 978-80-246-3462-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klasické teorie vývoje
Název anglicky Classical theories of life-span development
Autoři MILLOVÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Vydání první. Praha, Psychologie celoživotního vývoje, od s. 23-37, 15 s. 2016.
Nakladatel Karolinum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00093034
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-246-3462-3
Klíčová slova anglicky life-span development; classical theories of development; stadial development
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 31. 3. 2017 16:15.
Anotace
Klasické teorie vývoje vznikaly od počátku 20. století a často popisovaly pouze vývoj v první polovině života. Kapitola se zabývá některými nejdůležitějšími teoriemi, které ovlivnily další výzkum vývoje, s důrazem na modely popisující celý život člověka. Jde o teorie sledující různé aspekty vývoje: osobnostní charakteristiky, sociální vztahy, kognitivní nebo morální dimenzi. Na závěr je zmíněn kritický pohled na tyto teorie a vznik východisek pro další rozvoj teoretického přístupu k celoživotnímu vývoji člověka.
Anotace anglicky
Classical theories of development were formed since the beginning of 20th century and often described only development in the first half of life. The chapter deals with some of the most important theories that influenced the further research of human development, with an emphasis on models describing the whole life-span. These thoeries focus on various aspects of development: personality characteristics, social relationships, cognitive or moral dimension. In the end it is mentioned a critical look at these theories and the emergence of solutions for further development of the theoretical approach to life-span development.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 12:18