2016
Zpívat a tančit s okupanty. Recepce německých filmů v Protektorátu Čechy a Morava
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
Zpívat a tančit s okupanty. Recepce německých filmů v Protektorátu Čechy a Morava
Název anglicky
Singing and Dancing with the Occupiers. German Movies´ Reception in the Protectorate Bohemia and Moravia
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Filmové Brno : dějiny lokální filmové kultury, od s. 183-203, 21 s. 2016
Nakladatel
Národní filmový archiv
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00088582
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7004-176-5
Klíčová slova česky
lokální historie; dějiny Brna; dějiny kinematografie; filmová distribuce
Klíčová slova anglicky
local history; history of Brno; history of cinema; film distribution
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2018 23:44, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá změnou postoje českého publika k distribuční nabídce a důvody, které vedly k postupnému nárůstu návštěvnosti německé žánrové produkce. Případová studie o brněnském publiku ukazuje, že návštěva kina, které promítalo německý film, nebyla chápána jako akt kolaborace nebo rezignace, ale jako chování, které pomáhalo definovat národní jednotu. Zatímco v první fázi protektorátu do roku 1941 zahrnoval rejstřík "českého chování" také návštěvu českých filmů a vyhýbání se produkci německé, tento model se změnil v následujících letech a některé z říšských snímků byly adoptovány do českého chování prostřednictvím neněmeckých hvězd těchto filmů.
Anglicky
The essay researched on a changing attitude of the Czech audience to film distribution and asked the question on reasons and conditions of rising attendance on the German popular genre production. The case study on the Brno audiences reveals that visiting theatres which were screening German movies was perceived not as an act of collaboration or resignation, but as one of types of behaviour which helped to define national identity. While during the first period of the Protectorate till 1941, the register of “Czech behaviour” included visiting Czech movies and avoiding German production, this model was changing during the following years and some of the Reich´s movies were “adopted” into the “Czech behaviour” through their non-German stars.
Návaznosti
GA16-13375S, projekt VaV |
|