ČERTKOVÁ, Terezie. The Development of Music Education in the Area of Pre-School and Out of-School Pedagogy in the Czech Republic. Online. In Marek Sedláček. Music Education – Terra Cognita? 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 84-92. ISBN 978-80-210-8443-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Development of Music Education in the Area of Pre-School and Out of-School Pedagogy in the Czech Republic
Autoři ČERTKOVÁ, Terezie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Music Education – Terra Cognita? od s. 84-92, 9 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093065
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8443-8
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016
UT WoS 000434802500009
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; hudební výchova; školský systém; učitel
Klíčová slova anglicky Preschool education; music education; school system; teacher.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 2. 2019 10:36.
Anotace
The review analyzes the situation of the development of music education at secondary teacher training colleges. It focuses on the ever-changing conditions, nature and demands of the subject in the time horizon in the said study programme; which components of music education were crucial for the developments in the field of music and the status of the subject of music within the field of education, and also its dependence on the changes in the legislation in the field of education and, namely, music education at secondary teacher training colleges at the moment.
Návaznosti
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 16:22