HORÁKOVÁ, Jana. Listening to the Art on a Seabed. In 51st International Musicological Colloquium, 10.-12. 10. 2016, ÚHV, FF MU, Brno. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Listening to the Art on a Seabed
Název česky Naslouchat umění na mořském dně
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 51st International Musicological Colloquium, 10.-12. 10. 2016, ÚHV, FF MU, Brno, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00093072
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Vilém Flusser; novomediální umělecké dílo; znějící obrazy; komorní hudba; Vampyroteuthis Infernalis; Gaston Bachelard ; filozofie médií vodního živlu
Klíčová slova anglicky Vilém Flusser; new media work of art; the images that sounds; chamber music; Vampyroteuthis Infernalis; Gaston Bachelard; water element media philosophy
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 13. 3. 2017 16:40.
Anotace
The paper introduces partial results of Vilém Flusser's media philosophy investigation from new media art theory point of view. I propose that Flusser's concept of new media work of art, that is disseminated across his writings in form of snapshots, and that has never been integrated into a coherent definition by the author himself, can be united and build up within a frame of Gaston Bachelard's water element aesthetics. I claim that the water metaphor is able to establish links among such a different terms of Flusser's vocabulary as “the images that sounds” (counted, computed and projected models of collected data), the “chamber music” (a metaphor of the endless collective creativity shared within the digital media pool), and “Vampyroteuthis Infernalis” (fantastic creature living in a hostile environment of ocean abysses). The aim of the presentation is to introduce Flusser as an author of an original and visionary aesthetics and poetics of new media art.
Anotace česky
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu mediální filozofie Viléma Flussera z hlediska teorie umění nových médií. Tvrdím, že Flusserův koncept novomediálního uměleckého díla, rozptýlený v jeho textech v podobě útržků a autorem nikdy nesjednocený do koherentní definice, může být vystavěn s využitím estetiky vodního živlu Gastona Bachelarda. Vodní metafora je totiž schopna propojit tak odlišné pojmy Flusserova slovníku jako "znějící obrazy" (počitatelné, komputované a projektované modely souborů dat), "komorní hudbu" (metaforu nekonečné kolektivní kreativity sdílené v rámci bazénu digitálních médií) a "Vampyrotheutis Infernalis" (fantastické stvoření žijící v nehostinných podmínkách propastí oceánů). Cílem prezentace je představit Flussera jako autora originální a vizionářské estetiky a poetiky umění nových médií.
Návaznosti
MUNI/A/0988/2015, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:10