HAVELKOVÁ, Hana. Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové. Teoretické reflexe hudební výchovy [on-line]. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 12, č. 2, s. 16-22. ISSN 1803-1331.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové
Název česky Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové
Název anglicky Rhythmic Education in the Concept of Dorothee Günther
Autoři HAVELKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teoretické reflexe hudební výchovy [on-line], Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1803-1331.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093074
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky rytmická výchova; elementární hudební a pohybová výchova; kreativita; integrativní přístup; holistické pojetí výchovy
Klíčová slova anglicky rhythmic education; elemental music and movement education; creativity; integrative approach; holistic approach to education
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 3. 2017 13:31.
Anotace
Příspěvek analyzuje téma rytmické výchovy z pohledu německé tanečnice a pedagožky Dorothee Güntherové, jejíž myšlenky stály u zrodu hudebně pedagogické idey Orff-Schulwerku, čímž nemalou měrou ovlivnily současnou podobu německé, potažmo evropské hudebně pohybové pedagogiky. Příspěvek syntetizuje myšlenky, které Güntherová německy publikovala v roce 1932 v článku Rytmický člověk a jeho výchova a zároveň je srovnává s aktuálními potřebami a současným charakterem elementární hudební a pohybové výchovy v Čechách.
Anotace anglicky
Paper analyses a theme of rhythmic education from a perspective of a German dancer and teacher Dorothee Günther, whose ideas originally influenced a foundation of music- pedagogical idea Orff-Schulwerk, thereby having a significant impact on a current German, respectively European image of music movement pedagogy. The paper synthesises thoughts and ideas, which Günther published in the German article The Rhythmic Person and Their Education in 1932 and simultaneously compare them with actual needs and present character of elementary music and movement education in Czech.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 09:41