KOKEŠ, Radomír D. Kinematografický výskyt Josefa Švejka aneb Osudy románových taktik ve třech českých adaptacích s jednou britskou zacházkou. In Podhajský, F. A. Fikce Jaroslava Haška. Vydání první. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2016, s. 273-293. ISBN 978-80-88069-27-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kinematografický výskyt Josefa Švejka aneb Osudy románových taktik ve třech českých adaptacích s jednou britskou zacházkou
Název anglicky Josef Švejk on the Screen, or the Fortunes of Novelistic Strategies in Three Czech Adaptations, with One British Detour
Autoři KOKEŠ, Radomír D. (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vydání první. Praha, Fikce Jaroslava Haška, od s. 273-293, 21 s. 2016.
Nakladatel Ústav pro českou literaturu AV ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00093125
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-88069-27-0
Klíčová slova česky Jaroslav Hašek; český film; filmová analýza; dějiny vyprávění; dějiny stylu; němý film; Karel Lamač; klasická kinematografie; adaptace; transdukce
Klíčová slova anglicky Jaroslav Hašek; Czech Cinema; Film Analysis; History of Film Narrative; History of Film Style; Silent Cinema; Karel Lamač; Classical Cinema; Adaptation
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 23. 3. 2017 16:53.
Anotace
Studie nejprve načrtává tři souběžně realizované vyprávěcí taktiky v Haškově románu - s nimiž pak přistupuje k analýze filmových adaptací Osudů dobrého vojáka Švejka, přičemž na třech vybraných českých adaptacích (a jedné britské) popisuje, vysvětluje a prokazuje, že filmové verze Osudů dobrého vojáka Švejka následují vždy jen jednu z těchto taktik.
Anotace anglicky
The study dissects several film adaptations of Hašek's novel. After drawing a distinction between three narrative tactics (the level narrative mediation; the level of characters and their speeches; the level of the story) it demonstrates how each of the films utilizes only one of them.
Návaznosti
MUNI/A/1129/2015, interní kód MUNázev: Kinematografie a modernita
Investor: Masarykova univerzita, Kinematografie a modernita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 19:37