J 2016

Abortion as a problem of information macroethics

STODOLA, Jiří

Základní údaje

Originální název

Abortion as a problem of information macroethics

Název česky

Umělý potrat jako problém informační makroetiky

Autoři

STODOLA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Information Ethics, Jefferson, McFarland & Company Incorporated, 2016, 1061-9321

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.000 v roce 2005

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00093189

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informace; informační etika; informační makroetika; umělé potraty

Klíčová slova anglicky

information; information ethics; information macroethics; abortions

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 13:25, PhDr. Jiří Stodola, PhD.

Anotace

V originále

The subject of the article is the relationship between information ethics and abortions. First, two kinds of information ethics are defined (information microethics and information macroethics) on the basis of the epistemological and ontological approaches to the concept of information. Then, the question of abortion is related to information macroethics. A result of the investigation realized within information macroethics consists in the universal rejection of abortions as morally defective acts.

Česky

Předmětem článku je vztah mezi informační etikou a umělými potraty. Nejprve jsou definovány dva druhy informační etiky na základě epistemologického a ontologického přístupu k pojmu informace. Poté je otázka umělých potratů vztažena k informační makroetice. Výsledek výzkumu v rámci informační makroetiky spočívá v univerzálním odmítnutí umělých potratů jako morálně defektních skutků.

Návaznosti

MUNI/A/1121/2015, interní kód MU
Název: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty