k 2016

Jak prvostupňoví učitelé vnímají čtení a čtenářskou gramotnost

TUŽILOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Jak prvostupňoví učitelé vnímají čtení a čtenářskou gramotnost

Název anglicky

How elementary teachers perceive reading and reading literacy

Vydání

XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

čtení;čtenářská gramotnost;četba;čtenářství;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora

Klíčová slova anglicky

reading;reading literacy;readership;books;teacher;parents;child;communication;support
Změněno: 26. 1. 2017 18:15, PhDr. Mgr. Petra Tužilová

Anotace

V originále

Prezentace se zabývá oblastí čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ a přístupem učitelů k podpoře rodičů v rozvíjení těchto oblastí. Jsou zde shrnuty výsledky pilotního šetření ústně kladených dotazníků, ve kterých učitelé odpovídali na otázky vztahující se k jejich vlastnímu čtení a čtenářství, ke čtenářské gramotnosti ve výuce, přístupu ke čtení a četbě svých žáků a ke komunikaci a podpoře rodičů v oblasti četby a čtenářství jejich dětí.

Anglicky

This slideshow deals with the area of reading and reading literacy in grade 4 of elementary school pupils and their teachers access in assisting parents during children development of these areas. It summarizes the results of the pilot survey of the orally-asked questionnaires in which teachers answered questions related to their own reading and readership, using the reading literacy in teaching, the access to reading and readership of their pupils, and communication and support of parents in the area of reading and readership of their children.

Návaznosti

MUNI/A/0941/2015, interní kód MU
Název: Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty