JIRÁSEK, Michal. The Influence of national culture on R&D expense change among agrochemical firms. Zemědělská ekonomika. Česká akademie zemědělských věd, 2017, roč. 63, č. 11, s. 524-530. ISSN 0139-570X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17221/230/2016-AGRICECON.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Influence of national culture on R&D expense change among agrochemical firms
Autoři JIRÁSEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Zemědělská ekonomika, Česká akademie zemědělských věd, 2017, 0139-570X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.706
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00096079
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.17221/230/2016-AGRICECON
UT WoS 000416957600005
Klíčová slova anglicky Agricultural chemicals; behavioral theory of the firm; feedback driven behaviour; Hofstede cultural dimensions; research and development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 9. 11. 2020 15:50.
Anotace
Research and development (R&D) represents significant expenditure and investment into the future competitiveness of a given firm. The behavioral theory of the firm assumes that these expenditures are subject to changes caused by performance feedback. This paper builds upon these assumptions and extends them by considering the possible effect of national cultures on the nature of these responses to the performance feedback. The research follows 119 firms from nine countries over the period 2001-2015 and analyses their behaviour using Generalized Linear Mixed models. The findings mostly support the effect of national cultures, measured by the Hofstede cultural dimensions, on changes in R&D expense and point to the fact that national culture is one of the factors which needs to be taken into account when utilizing behavioral theory of the firm.
Návaznosti
MUNI/A/0909/2015, interní kód MUNázev: Inovační schopnost jako východisko pro měření inovační výkonnosti organizací
Investor: Masarykova univerzita, Inovační schopnost jako východisko pro měření inovační výkonnosti organizací, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 17:56