c 2017

Suchozemské pohybové pohádky

VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Suchozemské pohybové pohádky

Název česky

Suchozemské pohybové pohádky

Název anglicky

Fairy tales in motion on the land

Autoři

VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ a Veronika PELCOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8502-2

ISSN

Klíčová slova česky

tělesná výchova; předškolní věk; mladší školní věk; pohybová pohádka

Klíčová slova anglicky

physical education; primary school age; swimming

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 7. 2022 18:28, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Anotace

V originále

Text je určen nejen studentům Učitelství MŠ, ale i učitelům v mateřských a základních školách. Publikace je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte, jsou přiblíženy základní pojmy a význam pohybu pro zdraví. V praktické části autoři předkládají pohádky, které svým obsahem motivují k pohybovým činnostem. Konkrétní hry k pohádkám jsou přehledně zpracovány a jsou použitelné pro děti předškolního a mladšího školního věku. Základní popis aktivit je doplněn motivačními básničkami, přílohami ve formě obrázků pro děti a fotografiemi z ověřování aktivit v praxi. U některých pohádek jsou uvedeny i videozáznamy konkrétních činností.

Anglicky

The publication is aimed at the students of pre-primary education but it can be used also by the teachers of elementary and especially kinder garden teachers. The text is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the developments of the children at the pre-school age and the importace of physical activity. In the practical part the authors present fairy tales which motivate to the various physical activities. The particular games (parts of the fairy tales in motion) are transparently elaborated and suit the pre-school and primary school age children. The description of the games is attached with some poems and pictures and photographs. Some fairy tales are attached with the instructional video recordings.

Návaznosti

MUNI/FR/0944/2015, interní kód MU
Název: Pohybové pohádky jako inovativní metoda výuky školáků a předškoláků (Akronym: POPO)
Investor: Masarykova univerzita, Pohybové pohádky jako inovativní metoda výuky školáků a předškoláků