J 2016

Využití metody benchmarkingu při měření výkonu knihoven

KRČÁL, Martin

Základní údaje

Originální název

Využití metody benchmarkingu při měření výkonu knihoven

Název anglicky

Using benchmarking in library performance measuring

Autoři

KRČÁL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00093281

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

benchmarking; měření výkonu knihoven; systémy benchmarkingu; statistiky; služby knihoven

Klíčová slova anglicky

benchmarking; library performance measuring; benchmarking systems; statistics; library services

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:46, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se věnuje problematice měření výkonu knihoven, blíže pak popisuje metodu benchmarkingu a její uplatnění v knihovnách. Autor zmiňuje výhody a nevýhody této metody a detailně popisuje jednotlivé fáze benchmarkingu. Nechybí ani nejznámější nástroje, které lze v souvislosti s touto metodou použít. V závěru jsou uvedeny příklady použití v České republice i v zahraničí.

Anglicky

The article presents the topic of library performance measurement. It describes a benchmarking method and how it can be used in the libraries. The author mentions some benefits and problems of benchmarking. He describes the process of benchmarking in all its phases and he also introduces the benchmarking tools suitable for this particular method. The article concludes with some examples of the application of benchmarking in the libraries in the Czech republic and also abroad.

Návaznosti

MUNI/A/1121/2015, interní kód MU
Název: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty