a 2016

Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools

LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁ

Základní údaje

Originální název

Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools

Název česky

Vášeň, zapojení a duch komunity: průzkum sociálního klimatu na českých knihovnických a informačních univerzitách

Autoři

LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁ

Vydání

The Fourth European Conference on Information Literacy (ECIL), Prague, Czech Republic, 10-13 October 2016, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-270-0530-7

Klíčová slova anglicky

school social climate; school sense of community; participatory curriculum; engagement of students

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2020 14:30, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Introduction School social climate is the sum of perceived expectations, interactions and evaluations of a school’s social actors reflecting on the atmosphere of the school. The positive setting of school social climate shapes the form and the spirit of the local learning community. It manifests itself in the community members experiencing a phenomenon termed Sense of community (McMillan; Chavis, 1986). School sense of community serves as a model for school social climate description and comparison. The aim of this research is to compare the perceived strength of community with diversity of extracurricular activities. We supposed more extracurricular activities cultivate a learning community with higher completion rates and with consequences for courses design. Sense of community was used as well for study of religious pluralism and perceptions of inclusion among students (Bottom et al., 2013), perception of justice (Petrillo et al., 2013), and social justice attitudes and student activism (Torres - Harding et al., 2015).

Návaznosti

MUNI/A/1121/2015, interní kód MU
Název: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty