2016
Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools
LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁZákladní údaje
Originální název
Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools
Název česky
Vášeň, zapojení a duch komunity: průzkum sociálního klimatu na českých knihovnických a informačních univerzitách
Autoři
LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁ
Vydání
The Fourth European Conference on Information Literacy (ECIL), Prague, Czech Republic, 10-13 October 2016, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50804 Library science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-270-0530-7
Klíčová slova anglicky
school social climate; school sense of community; participatory curriculum; engagement of students
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2020 14:30, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
Anotace
V originále
Introduction School social climate is the sum of perceived expectations, interactions and evaluations of a school’s social actors reflecting on the atmosphere of the school. The positive setting of school social climate shapes the form and the spirit of the local learning community. It manifests itself in the community members experiencing a phenomenon termed Sense of community (McMillan; Chavis, 1986). School sense of community serves as a model for school social climate description and comparison. The aim of this research is to compare the perceived strength of community with diversity of extracurricular activities. We supposed more extracurricular activities cultivate a learning community with higher completion rates and with consequences for courses design. Sense of community was used as well for study of religious pluralism and perceptions of inclusion among students (Bottom et al., 2013), perception of justice (Petrillo et al., 2013), and social justice attitudes and student activism (Torres - Harding et al., 2015).
Návaznosti
MUNI/A/1121/2015, interní kód MU |
|