LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁ. Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools. In The Fourth European Conference on Information Literacy (ECIL), Prague, Czech Republic, 10-13 October 2016. 2016. ISBN 978-80-270-0530-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Passion, Engagement and Spirit of the Community: Surveying Social Climate of Czech LIS Schools
Název česky Vášeň, zapojení a duch komunity: průzkum sociálního klimatu na českých knihovnických a informačních univerzitách
Autoři LORENZ, Michal a Tatiana KADLECOVÁ.
Vydání The Fourth European Conference on Information Literacy (ECIL), Prague, Czech Republic, 10-13 October 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50804 Library science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-270-0530-7
Klíčová slova anglicky school social climate; school sense of community; participatory curriculum; engagement of students
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 29. 2. 2020 14:30.
Anotace
Introduction School social climate is the sum of perceived expectations, interactions and evaluations of a school’s social actors reflecting on the atmosphere of the school. The positive setting of school social climate shapes the form and the spirit of the local learning community. It manifests itself in the community members experiencing a phenomenon termed Sense of community (McMillan; Chavis, 1986). School sense of community serves as a model for school social climate description and comparison. The aim of this research is to compare the perceived strength of community with diversity of extracurricular activities. We supposed more extracurricular activities cultivate a learning community with higher completion rates and with consequences for courses design. Sense of community was used as well for study of religious pluralism and perceptions of inclusion among students (Bottom et al., 2013), perception of justice (Petrillo et al., 2013), and social justice attitudes and student activism (Torres - Harding et al., 2015).
Návaznosti
MUNI/A/1121/2015, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 18:57