Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1371123, author = {Čejková, Ingrid}, booktitle = {XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice}, keywords = {pupil voice; school; teacher; lesson}, language = {cze}, title = {Kvalitní výuka pohledem žáků}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1371123 AU - Čejková, Ingrid PY - 2017 TI - Kvalitní výuka pohledem žáků KW - pupil voice KW - school KW - teacher KW - lesson N2 - Příspěvek řeší otázku v rámci pedagogického konceptu zvaného hlas žáků, a to otázku hodnocení kvality výuky. V literatuře je představeno nepřeberné množství kritérií kvalitní výuky, avšak obvykle absentují ta, která staví na hodnocení samotných žáků. Na příkladu nahrávek třiceti dvou vyučovacích hodin literatury na gymnáziu a rozhovorů se žáky je ilustrována podoba velmi dobře hodnoceného vyučovacího předmětu. Jedním z klíčových kritérií kvalitní výuky je z pohledu žáků možnost vlastní participace na výuce, tedy koncept angažovaného učení. Přičemž se nezdá být pravdivé tradiční tvrzení, že čím více jsou žáci angažovaní, tím klesá intelektuální náročnost výuky. Dalším z kritérií je také možnost zažívat ve výuce úspěch, přičemž úspěch hledejme spíše ve výukové komunikaci než ve známkování. ER -
ČEJKOVÁ, Ingrid. Kvalitní výuka pohledem žáků. In \textit{XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice}. 2017.
|